CONFERÈNCIA
Divendres 30 de novembre, a les 19.00 h., a la sala d’actes de la Parròquia.
El messies de Händel, un himne universal, a càrrec d’Edmon Colomer.
Tothom ha sentit parlar de l’Al·leluia de Händel. Fins i tot ens atrevim a començar-la a cantar. Només cal repetir Al·leluia! diverses vegades... Però quanta gent sap que aquest fragment tan famós pertany a un dels oratoris del no menys famós Georg Friedrich Händel, l'únic compositor del barroc que va rivalitzar amb el gran Johann Sebastian Bach? El títol d'aquest oratori sacre és El Messies. En principi un oratori era una obra religiosa per a solistes, cor i orquestra, que va néixer de la necessitat de donar un caràcter atractiu als exercicis espirituals. Del terreny de la litúrgia va passar progressivament a l’univers del concert i va prendre la forma d’un drama líric, com si fos una òpera, però sense representació escènica.
El Messies és una obra sobre l'adveniment de Crist, la mort de l'home i l'esperança de la resurrecció. Al món occidental és tradicional programar-lo per Nadal. A Catalunya, des de 1995 s’organitza el concert Messies Participatiu, en què es convida cantaires afeccionats a cantar des dels seients del públic tot reforçant el cor de l'escenari. Enguany el Messies Participatiu se celebrarà el 27 de desembre a l'Auditori de Barcelona i aplegarà més de 500 cantaires. L'Edmon Colomer l'ha dirigit diverses vegades i ens en parlarà en aquesta conferència en què podreu escoltar alguns dels fragments més emotius d’El Messies, inclosa l’Al·leluia, i descobrir detalls sorprenents de l'obra, del seu context històric i del significat del text.
El messies de Händel, un himne universal, a càrrec d’Edmon Colomer.
Tothom ha sentit parlar de l’Al·leluia de Händel. Fins i tot ens atrevim a començar-la a cantar. Només cal repetir Al·leluia! diverses vegades... Però quanta gent sap que aquest fragment tan famós pertany a un dels oratoris del no menys famós Georg Friedrich Händel, l'únic compositor del barroc que va rivalitzar amb el gran Johann Sebastian Bach? El títol d'aquest oratori sacre és El Messies. En principi un oratori era una obra religiosa per a solistes, cor i orquestra, que va néixer de la necessitat de donar un caràcter atractiu als exercicis espirituals. Del terreny de la litúrgia va passar progressivament a l’univers del concert i va prendre la forma d’un drama líric, com si fos una òpera, però sense representació escènica.
El Messies és una obra sobre l'adveniment de Crist, la mort de l'home i l'esperança de la resurrecció. Al món occidental és tradicional programar-lo per Nadal. A Catalunya, des de 1995 s’organitza el concert Messies Participatiu, en què es convida cantaires afeccionats a cantar des dels seients del públic tot reforçant el cor de l'escenari. Enguany el Messies Participatiu se celebrarà el 27 de desembre a l'Auditori de Barcelona i aplegarà més de 500 cantaires. L'Edmon Colomer l'ha dirigit diverses vegades i ens en parlarà en aquesta conferència en què podreu escoltar alguns dels fragments més emotius d’El Messies, inclosa l’Al·leluia, i descobrir detalls sorprenents de l'obra, del seu context històric i del significat del text.
Edmon Colomer és director d'orquestra i pedagog. Ha estat titular de diverses orquestres a Catalunya, Espanya, França i Corea del Sud. L'any 1983 crea la Joven Orquesta Nacional de España, el 1985 emprèn la transformació de l'Orquesta Sinfónica de Tenerife i el 1988 crea l'Orquestra de Cadaqués. Té un extens catàleg discogràfic amb versions de referència com Atlàntida i El amor brujo, de Falla; La Peste, de Gerhard; el Concert per a orgue, de Poulenc, i el Concierto de Aranjuez, de Rodrigo, amb Paco de Lucía. L'any 2002 el Ministeri de Cultura francès li concedí la distinció Chevalier dans l’ordre des palmes académiques. L'any 1995 va dirigir la primera edició del Messies Participatiu al Palau de la Música Catalana, i ha estat convidat a dirigir-lo novament els anys 2005 i 2018. Soci del GEC Amics del Castell, des de fa anys resideix a Cubelles, on s’ha involucrat en diverses activitats culturals de la vila.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada